tiistai 7. kesäkuuta 2011

Paljastelua!




Sain Tuijan koti- ja puutarha-blogista haasteen. Että paljastella pitäisi! No, okei.

1) Nautin hiljaisuudesta ja yksinkin olemisesta.

2) Luonnon monimuotoisuus rikastuttaa elämääni: koska pidän kaikista vuodenajoista, minulla riittää rikkautta!

3) Eläimet, varsinkin oma koira on NIIN rakas. En voisi elää ilman tuota hassua, elämää sulostuttavaa, paikkoja sotkevaa, huoltakin aiheuttavaa otusta. Surullista, että näiden ystävien elämä on yleensä lyhyempi kuin meidän ihmisten. Koiran kuolema on musertavaa.

4) En ole rönsyilyn ystävä. Kaikki selkeä ja yksinkertainen on minun makuuni. Tämä uusi kotini ja sen piha ovat siitä esimerkkejä. Nyt täytyy tunnustaa, että mökille olen jostain syystä halunnut vähän koristeellisempaa, pitsejä ym. Alanko lipsua!

5) Kuljen omia polkujani. Teen asioita usein toisin kuin kaikki muut. Esimerkkinä jälleen pihani: soraa, kiviä ja havupuita. Viereisillä tonteillä runsaana kukkivien sireenien, ruohokenttien, perennapenkkien vierellä piha näyttää - niin, nyt se näyttää hieman oudolta.

6) Olen myös aika itsepäinen. Kuljen omaa tietäni, vaikka huomaan muiden ihmettelevän vaikka tuota sorapihaani. Sisimmässäni tiedän, että kun se on valmis se on tyylikäs. Ei kaikkien makuun, mutta minun mielestäni tyylikäs.

7) Minulla pitää olla aina uusia asioita kierroksessa. Olen tehnyt elämässäni paljonkin täyskäännöksiä. Elämän kirjan suuria lehtiä on tullut käänneltyä. Nytkin on edessäni aika äskettäin avautunut puhdas lehti, johon olen alkanut koota sisältöä. Tämä puutarha-harrastuskin tässä nykyisessä muodossaan on uusi. Mukavaa, kun saanut uusia tuttavia tätä kautta.

8) Olen halunnut matkustaa ja tutustua maapallon eri kolkkiin, erilaisiin maisemiin, tapoihin ja ihmisiin. Tämä on rikastuttanut elämääni suuresti. Esim. Galapagos-saarelle tutustuin moniin kummallisiin eläimiin, kuten vaikka näihin rapuihin:


Kertokaa itsestänne eli jatkakaa tätä haastetta. Olen sen verran tuore puutarhabloggaaja, joten minulla ei tuttavuuksia kovin paljon tällä saralla vielä ole.

2 kommenttia:

Tuija kirjoitti...

Vilma, kyllä moni asia noista sun paljastuksista kolahti minunkin suuntaan...yksinolo ei ole minullekaan mitenkään vierasta, tykkään siitä ja luonto sekä eläimet on valtavan tärkeitä. Voi sentään olet tosiaan ollut Galapagos-saarilla, SE oli varmasti ihanaa, katson aina näitä luonto-ohjelmia ja usein tulee sieltä juttuja. Harmi vaan että ihminen tekee kaikkensa saastuttaakseen kaikki ihanat paikat. Oi onko sulla kuvia sieltä?

Aurinkoista viikon loppua sinulle.

Ps. jos sinä pidät pelkistetystä niin minä taidan olla sitten se rönsylilja....:)

Vilma kirjoitti...

Tuija: on mulla kuvia Galapagos-saarilta. Hieno ja ainutlaatuinen paikka. Ihminen, tyhmin kaikista eläimistä vain pilaa kaiken.

Minäkin olen alkanut rönsyillä siellä mökillä. Ihmisen pitää kai sitten vähän rönsyillä!