maanantai 30. syyskuuta 2013

Kivi jos toinenkin...

Edellisessä postauksessa kerroin suihkulähteen ympäristöstä, johon olen kasannut kiviä. Kiviähän löytyy pihaltani vähän joka puolelta, kuten kuvista ilmenee:



Pihan perällä on sinne tuodut kaksi isoa kiveä, joiden ympärille olen koonnut erikokoisten kiven keskittymän. Ilman näitä kiviä pihaltani puuttuisi paljon.




Olen rakentanut myös 'kivipeltoja'.




Mökiltä olen tuonut sammaleisia kiviä, joita olen laittanut reunustamaan pihan reunalla olevaa multa-aluetta.



Pienet kivet reunustavat talomme sivuja. Pidän kivikasoista, en halua että ne ovat siisteissä riveissä.



Laitoin isoja kiviä sinikatajan yhä kasvavien oksien alle, etteivät makaisi pitkin pihaa.




Pari kiveä olen nostanut 'patsaiksi'.



Etupihalle olen sijoittanut tämän munan muotoisen kiven.




Pieniä kiviä olen koonnut tämän lyhdyn sisään.



Pikkukivet koristavat myös näitä terassilla majailevia muurahaisia.



14 kommenttia:

Saila kirjoitti...

Nuo kivikasat ja -rykelmät ovat tosi hyvän näköisiä!

Vilma kirjoitti...

Saila:eikö vain! Kaikki tosin eivät tykkää noin karusta meiningistä

Sussi kirjoitti...

Kivet tuovat rauhallisen tunnelman. Näkymää voisi katsoa monet tunnit ja pohdiskella...

Vilma kirjoitti...

Sussi:olen samaa mieltä. Avaruus antaa tilaa ajatuksille.

Kruunu Vuokko kirjoitti...

Kivet lunastavat aina paikkansa pihassa kuin pihassa.

Vilma kirjoitti...

Kruunu Vuokko: totta turiset

Tarja kirjoitti...

Kivissä ei ole mitään keinotekoista! Luonnon muovaamia kaikki ja siksi niin ihania :)

Vilma kirjoitti...

Tarja: siksi en pidäkään kivistä, johon on maalattu kuvia. Enemmän näistä naturelleista vaan

Sirkka kirjoitti...

Upea kokonaisuus, ihailtava aikaansaannos sinulta! Kiviä on moneksi ja niillä on tarina. Pikkulinnutkin kiviäsi ihailevat ja nauttivat olostaan niiden lomassa. Pidän myös tuosta lintujen juoma kylpy astiasta, vai kuinka sen nyt sanoisin. Sammalpallot pehmentävät olemuksellaan ja nekin olet itse pyöräyttänyt. Lyhtykin on saanut osakseen kiviä sisäänsä, josta niitä voi ihailla verkon läpi. Munan on lintu pyöräyttänyt pihallesi, liekö kivitasku. Muurahaiselle sopii erittäin hyvin kivet.
Olet näköjään onnistunut rikkakasvien torjunnassa, kun niitä ei näy lainkaan kivipuutarhassasi.

Vilma kirjoitti...

Sirkka:Kiitos taas sinulle! Sinä se osaat maalailla sanoillasi niin taitavasti!

Myrtti kirjoitti...

Kivestä on niiiin moneksi ja moneen <3

Vilma kirjoitti...

Myrtti: niin onkin!

Perho Kerttunen kirjoitti...

Moikka Vilma, olen ihaillut noita muurahaisia pitkään ja nyt päätin kysyä, että oletko hankkinut ne jostain Suomesta vai kenties jopa värkännyt itse? Ne ovat niin veikeitä, aikankin, jos niiden kivet voi vaihtaa välillä uusiin. (Voiko?)

Vilma kirjoitti...

Perho Kerttunen: sorry, huomasin viestin vasta nyt! Muurahaiset olen saanut lahjaksi ja ne ovat Suomesta. Voin vielä kysyä lahjan antajalta niiden alkuperää.