keskiviikko 21. lokakuuta 2015

Aamut, päivät, illat ja yöt




Pihassa on vielä esineitä, jotka pitäisi viedä varastoon. Miksi viivyttelen näiden kanssa? En yleensä takerru menneisiin aikoihin vaan nenäni osoittaa aina kohti tulevaa. Tämä kuvan nurkkaus on odottanut, että kehittäisin sitä edelleen. Siellä se odottaa aina vaan...

Päiväni kulusta piti postaamani. Olen erittäin aamuvirkku ihminen. Tarkoittaa, että koiran kanssa lähdemme aamukävelylle jo viiden, puolikuuden aikaan. Takaisin tullessa otan postilaatikosta päivän lehdet. Juon aamukahvini niitä nojatuolissa lukien. Lämmin, ihana koira kiipeää syliini.  Aamut ovat ihania. Aamut ovat minun!



Päivällä teen erilaisia askareita, ulkoilutan koiraa. Usein teen näin syksylläkin pihalla jotakin pientä. Esim. eilen laitoin lintulaudan. Joo, tiedän on melko aikaista. Mutta tykkään linnuista. Siellä ne tätäkin kirjoittaessa lentelevät laudalle ja takaisin. Ihanat tipsuni!

Yksi askare teettää nyt enemmän työtä kuin muut. Lopetan pienen yritykseni, jonka olen perustanut vuonna 1999. Tein töitä kotona ja tavaroiden siivoaminen, pois lahjoittaminen, roskiin heitto ja myyminen teettää nyt töitä. Mutta aikansa kutakin. Hyvillä mielin.


Kuvan himalajan kataja talvehti viime talven suihkulähteen kivikossa tässä ämpärissä. Selvisi talvesta hyvin. Mitenköhän käy ensi talvena? Se selviää keväällä. Voisi ämpärin tilalla on tietty joku paremmin pakkasta eristävä astiakin. Mm. tällaisia asioita pohdin päivän mittaan.


 Koska olen aamuvirkku, olen vastaavasti illan torkku. Iltaisin en innostu oikein mistään, mutta odottakaas kun aamu valkenee! Illalla haluan oleilla ihan rauhassa.

Yöllä nukun ajoittain huonosti. Tällä hetkellä siihen vaikuttaa koiran pentukin. Mitä ihmettä se tassuttelee kynnet rapisten öisin? Nukkuisi paikallaan!

20 kommenttia:

Irmastiina Ruusukummusta kirjoitti...

Minä olen sitten aivan päin vastoin...aamutaki päällä tässä vieläkin istun ja kello tulee kymmenen..:D

Vilma kirjoitti...

Irmastiina: edystat valtaosaa ihmisistä. Meitä aamuvirkkuja on vähemmän.

Sussi kirjoitti...

Hyvin voi jo linnuille ruokaa antaa. Meilläkin tintti koputteli kovasti jo ikkunaan. Taitavat etsiä lämpimiä yöpaikkoja/koloja, niin kuin aina syksyisin tekevät.

Meilläkin Riku tassuttelee öisin. Nyt jo edesmennellä Lee-koirallani oli monesti tapana jyrsiä puruluita öisin, kauhea rouskutus, D!

Kruunu Vuokko kirjoitti...

Minä olen iltakukkuja ja aamulla taas nukkuisin mielelläni pitkään.
Meilläkin on lintujen ruokinta jo aloitettu. Olen ollut huomaavinani,että jos jättää ruokinnan kovin myöhäiseen syksyyn, lintuja vierailee vähemmän. Menevät varmaan naapurien apajille.

Nettimartta kirjoitti...

Täällä toinen aamuvirkku ja illantorkku. :)

Katsoin aikaisemmista kuvista sun ihanaa koiranpentuasi. Oikea suloisuus. Odotan sateen päättymistä, että pääsen pihatöiden kimppuun. Niitä lehtiä meinaan riittää haravoitavaksi...

Toivon sulle ihania huomenia!

Vilma kirjoitti...

Sussi:linnut ahkerasti lentelevätkin laudalle. Edelliset koirat nukkuivat yöt paikallaan, mutta tämä liikuskelee. Toivottavasti rauhoittuu.

Vilma kirjoitti...

Kruunuvuokko: olen ymmärtänyt, että linnut käyvät jo aiemmin syksyllä katsastamassa ruokapaikkoja. Että tietävät, mistä myöhemmin etsiä.

Vilma kirjoitti...

Nettimartta:terve vaan, toinen samanmoinen! Pentu on tosiaan MYÖS suloinen, joskus vähän rasittava. Pois en antaisi!

Suvikummun Marja kirjoitti...

Voi, minä olen myös täysin päinvastainen kuin sinä. Käynnistyn kunnolla vasta puolen päivän aikaan ja illalla jaksan vaikka kuinka! Ensi viikonlopun normaaliaikaan siirtymistä olen jo ehtinyt malttamattomasti odottaa....
Kaikki pihan syyspuuhat ovat jotenkin haikeita, vaikka voisi ajatella, että pesee ja siirtää niitä ruukkuja ja muita juttuja vain kevättä odottamaan :)
Minäkin aloitin jo lintujen ruokkimisen, ei täällä enää mitään muuttolintuja ole, jotka ruokinnan takia harhautuisivat jäämään tänne talveksi. Pelkkiä tiaisia vaan.

maatuska kirjoitti...

Hui, mua ei sais aamuviideltä koiran kans lenkille, ei millään! Ei edes kesällä ;)
Mulla myös edelleen osa hommista kesken, mutta nyt ollu flunssanpoikasta, joten odottakoot vielä.

Vilma kirjoitti...

Suvikummun Marja: Edustankin vähemmistöä, näin luulen. Tinttejä meidänkin laudalla on, sini- ja tali sekä viherpeippoja- ja orava.

Vilma kirjoitti...

Maatuska: minut saa! Kello on nytkin 6.26, kun tätä kirjoitan. Parempaa vointia!

Pirjo kirjoitti...

Ihailen ihmisiä jotka jaksavat nousta aikaisin :)

Sametti Hortensia kirjoitti...

Voi miten ihanaa on tuo aamuvirkkuus! Minulla vaikea tässä pimeässä kaudessa herätä viideltä ja lähteä pimeyteen tallustamaan. Katajat ovat tosi kestäviä, uskon, että talvehtii sinulla hyvin tänäkin vuonna! Kaunista pihallasi!

Kurjenkello kirjoitti...

Tuo aamuvirkkuisuus tuntuu niin hienolta, koska itse en siihen kykene. Illat hilluisin myöhään, mutta eihän tämä arki silleen pelitä. Aamuisin muutaman kahvikupin jälkeen alkaa elämä voittaa. Taitaa koirasikin olla illanvirkku tai jopa yön :)

Vilma kirjoitti...

Pirjo:kiitos siitä ihailusta!

Vilma kirjoitti...

Sametti Hortensia:Aamuvirkkus on minun juttuni. Ei kello nytkään paljoa ole!

Vilma kirjoitti...

Kurjenkello:koira nukkuu tuolla sikeästi aamukävelyn jälkeen. Virkistyy enemmän vasta iltapäivällä. Ei olla samanlaisia!

Lilium kirjoitti...

Hei Vilma,
Mukava postaus ja minua jäi vielä kiinnostamaan, mitä kaikkea sinulla on myynnissä yrityksen jäljiltä.
Myös fb-viesti käy.

Vilma kirjoitti...

Lilium: minulla oli käsityöyritys. Sidoin kirjoja, tein kuvitystyötä ym. Minulla on paljon erilaisia papereita, kartonkeja, joitakin värejä, paperileikkureita, käsinsidottuja kirjoja eri kokoisia ym. Voit halutessasi laittaa minulle sähköpostia: kivisenvilma@gmail.com.